Se igenom mig

Jag har inte skrivit på några dagar. Det har egentligen inte hänt så mycket, jag har suttit med näsan i skolböcker, svarat på studiefrågor och målat.
Känns som att det enda jag gör är att plugga och jobba. Har flera arbeten att skriva, känns lite jobbigt att ha så höga krav på mig själv. Min lärare gick igenom en av mina skrivningar (inte prov) framför mina ögon, kändes som att han skulle "granska" om jag verkligen var så bra som han tror.. Ville bara säga "jamen se rakt igenom mig och upptäck att jag fejkar". Varför gick han igenom mina papper just där, framför alla, speciellt när jag hade varit iväg på en annan lektion samtidigt och inte haft samma tid som alla andra. Varför måste jag vara bäst, klarar inte av att inte vara nummer ett.

Har klarat mig ganska okej idag, på ca 320 kcal. Dricker pepsi max nu och ska studera lite mer nu.
På fredag kommer jag att få börja med mina sc igen, tänk vilken energi jag kommer få.

Sc + Stacker + Multivitaminer + Koffein= ElitElia.
Kommer att vara uppe hela helgen + mån och tis för att skriva arbeten. Funderar på att skriva en uppsats om den svenska ekonomins framväxt under 1900-talet (tills nu). Känns lite som ett tacksamt änme då jag kan framhålla vilka fördelar samt nackdelar man kan dra nytta av för dagens u-länder.
Tror att alla i mina klasser tror att jag är så bra.. de frågar mig om en massa saker som att jag visste det enda rätta, tänk själv!

Frossade förresten igår, om jag hade frossat glass hade jag kunnat kräkas, men nejdå jag var äcklig och tryckte i mig 5 kakor, en kellogs bar, knäckebröd och annat som gör ont att spy upp. Men nu är det slut på det.

Så hemskt det som händer i världen ibland, okej det är väl allmänt kännt att jag inte är någon pax Americana-förespråkare, men naturkatastrofer är hemska och kan aldrig användas som "rätt åt" någon. Om det var "ment to be" så säger det i samma anda att all svält och alla hemska sjukdomar också är "ment to be", bit i det högerfundamentalister! Kritisera Bush och hans politik, men inte oskyldiga människor som har förlorat sin familj, sina hem och sitt samhälle.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits