Har du en Sara i din närhet?

Kom att tänka på vad som skulle hända om någon hittade mig här, läser min blogg och konfronterar mig. Alltså någon från det verkliga livet, någon riktig människa som pratar med mig med uttrycksfulla ord och gestikulerar som ett dampbarn, dvs någon som Sara. Sara är en tjej som går i några av mina klasser, i varje klass finns det en Sara.

En Sara är den som tar upp så mycket plats så att andra inte får andas klart och ännu mindre tycka eller säga något. En Sara är den som stör läraren, läraren måste givetvis verka opartisk och snäll och därför inte säger till Sara att hon är en ettrig och extremt jobbig parasit, som man allra helst vill ha liggandes på rygg under foten, halvdöd. Sara är bästa vän med alla och springer ifatt en till bussen för att höra hur det går med uppsatsen. En Sara är någon som måste finnas, bara för att störa den annars så underbara utopin med svält, överpresterande, jobb, skola och träning.


Kommentarer:
Postat av: stina

underbart formulerat!

2005-10-03 @ 00:48:11
Postat av: baraensara

jag heter med sara. och jag känner igen mig i dina bloggningar. många med sara har äs, undrar varför kämpa på tjejen! jag är i samma sits..:(

2006-01-22 @ 21:17:43

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits