Jag vill bli gammal

Även om jag känner mig gammal så är jag ändå bara 22. Men på ett sätt ser jag fram emot att bli en gammal tant.

 

Jag får göra det jag är allra bäst på, döda tid. Jag kommer att gå runt i ascoola luffarkläder växelvis klä ut mig till tonåring, gå på stan och klämma små söta 20-åriga pojkar i baken.

En fördel med att man är gammal är att hur dum man än är så vägs det upp av alla goda gärningar som man gjorde som ung, det vill säga om man inte var massmördare.

När man gnäller är det för att allt var så mycket bättre förr. Vilket givetvis är en lögn, men väldigt skönt att säga eftersom man är gammal och vet bäst.

Men mest, allra mest ser jag fram emot att få skrika åt folk, främlingar som går in i mig på gatan (respekt- jag är gammal och kan bryta lårbenshalsen om du rör mig!), åt dumma kassörskor (jag har själv varit en och gamlingar ser det som en livsnödvändighet att få skrika åt dessa) och åt alla bilar som inte stannar när jag ska gå över vägen. Hytta med näven, det är vad jag vill.. det är kanske inte så charmigt när en 22-åring gör det, men när jag blir gammal då..


Jo en toyboy ska jag minsann skaffa mig också..!


Kommentarer:
Postat av: eline

Haha. Jag vill också bli gammal om det är sånt där man får göra då. :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits