Gillar mitt pro-ana life

Mår betydligt bättre nu.

Fick gråta ut, andas och lugna ner mig.

Ska skicka ett supergulligt sms till Puppy imorrn när han är på jobbet. Då måste han tycka att jag är en riktig söting. Inte någon stenhård isprinsessa med en frys i magen, inte ens ett köldfack har jag.

 

"Tyckte det var mysigt när vi gick på promenad.. ;)

Hoppas du mår bättre idag, för det gör jag.

Förlåt att jag har varit en sådan tråkmåns de sista dagarna.

Puss"

 

Då smälter han som han bör när jag är så mesig *ler*

 

 

Har fått endel kommentarer om min blogg. Jag är mycket väl medveten om att jag har en ätstörning, jag är inte anorektisk, jag är pro-ana. Jag är inte mia, kräks nästan aldrig. Det är äckligt. Har haft ana light, BED, mia light, ätit och svultit om vartannat, levt på "varma koppen".. you name it. Jag kan mycket om ätstörningar, inte allt, långt ifrån. Men garanterat mycket mer än de flesta andra. Jag vet att min kropp tar skada. Jag vet.

"Du behöver hjälp", ja det är möjligt att "du" tycker det och om jag känner för att söka det någon dag så kan det hända att jag gör det. Ställer mig i för att få hjälp, för det är så det fungerar.
Men troligtvis kommer det inte att hända. Det har inte hänt på tio år och det är inte så att jag tycker mig behöva hjälp imorgon heller. Slå mig i huvudet med en stekpanna, det hjälper mig nog att inse.

 

När jag var 14 var jag 152 cm, vägde 46 och tränade gymnastik 5 dagar i veckan. Tyckte att jag var en tjockis och gick ner till 39. Då kanske jag hade behövt hjälp.

När jag var 17 började jag lavinartat öka i vikt. Jag klev från smal till mullig och vidare till fläskis. Då kanske jag hade behövt hjälp.

Idag mår jag mycket bättre än när jag hade BED, ja jag anser att jag hade binge när jag var 17-19 år. Ingen som mår bra äter och äter och äter på det sättet. Dillchips och dilldipp var tillsammans med bibeln (smeknamn för tv-tidningen) både fritid och tröst.

De som säger "jag är tjock och jag mår bra" tror jag inte riktigt på. Jag var tjock och det var då jag mådde som sämst. Jag kan absolut inte representera någon annan än mig själv, men utifrån mig själv och andra BED-tjejer jag har pratat med stämmer den bilden inte in på något sätt. Jag anser mig ha rätten att bestämma över mig själv. Jag är vuxen och älskar min kontroll. Anas är överpresterande. Eliter. Jag gillar mitt ana life.

 

 

Läser lite om sekter och hittade det här:

"Lucifer blev rasande och han ställde till ett uppror och fick en tredjedel av andarna på sin sida. Han blev Satan och hans anhängare blev demoner. Som straff kunde de inte få mänskliga kroppar. De andar som inte stred modigt fick mörk hud på jorden - och så uppstod den svarta rasen. De andar som kämpade tappert mot Lucifer föddes med vit och ljus hud."

 

( http://www.fragaprasten.nu/html/morm.htm )

 

Jag blev så häpen. Finns det verkligen människor som tror på det här och ännu värre- delar dess uppfattning? Det är så befängt att jag var tvungen att läsa meningen ett upprepat antal gånger, "Jag måste ha missförstått, ingen kan vara så insnöad" tänkte jag.. men tydligen, för samma ord sa samma sak varje gång jag läste det.

 Vilka kändisar är det som är mormoner?
Madonna och Britney är jabalala-människor (ja, hur det nu stavas och utalas och heter)
Tompan är väl Sientolog (är inte så hemma på sektstavningar, inte mitt område kanske :D )

Det var en tjej i min parallellklass när jag var yngre som var jehovas vittne. Jag tyckte så synd om henne, hon fick inte gå ut, hade nästan inga kompisar och firade inte sin födelsedag. "Jag får presenter nästan hela tiden annars, så det spelar ingen roll för mig" ljög hon. Undra vad hon gör idag?

 


 


Kommentarer:
Postat av: Anna

Jag måste säga att jag faktiskt förstår mig på pro-ana och folk som vill leva den "livsstilen", jag är själv vad jag kallar pro-ana light, men kom ihåg att en dag kan du tappa greppet och slinka in i ett beroende som dödar dig. Så försök att inte låta det gå för långt. För när man har anorexia så vet man inte själv när man har tappat greppet. Det är de i din omgivning som märker det!
Jag säger inte att du ska sluta att vara pro-ana men jag vill bara inte att skönhetsidealet igentligen ska vara anorexismala tjejer med kilolager av smink.

Ta hand om dig
kram

2008-01-12 @ 19:15:45

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits