Biaffrabarnet går på långprommis

Blev lite bloggande igår.

 

Min bror är här i storstaden och så ringde han. Han frågade om jag hade ätit och jag sa "nej". Så jag tåg SLow-tåg och tunnelbana efter en riktig putsning av fjädrarna, "måste" vara fin, finare än hans tjej och hennes kompis.

Vi gick till gamla stan och satte oss på ett fik, alla var jättehungriga. De hade inte grekisk sallad. Iof är den inte så nyttig, men eftersom jag äter feta ost så sällan så kan jag unna mig det när jag äter ute. Oftast äter jag grekisk sallad utan feta ost och oliver. Tonfisksallad blev det. Efterrätt; kladdkaka med grädde. Jag åt varken upp salladen eller kladdkakan, men ändå! Min mage blev stenhård och illamåendet välde över. Jag trodde att jag skulle kräkas. Istället gick vi omkring och tittade på kläder i 3½ timmar.. jag hittade inget eftersom vi inte gick i affärer för mig. På grabbigt vis satt jag och bror och suckade, "åh är de inte klara snart". Jag sa hejdå och gick omkring på stan själv.

 

Kände mig ganska uttittad i mitt uringade karen millenlinne. "Titta på mina non exicisting boobs ni bara". Hade på mig mina favvo diesel hush-jeans också, så i de har jag ingen rumpa heller. Så jag är inget att titta på.

 

Fick för mig att gå hem. Det är långt, riktigt riktigt långt även i norrlänska mått mätt. Det hade varit mindre långt om jag inte hade tappat bort mig och gått fel, men även då hade det varit långt.

På vägen köpte jag viktväktaryoghurt, ett äpple och godis. "Först yoghurten  och äpplet sedan godiset" manade jag mig själv. Efter "middagen" mådde jag illa igen så jag åt inte så mycket godis. BRA!

Jag knallade omkring i timmar. Ringde Puppy vid 10-tiden. Han var dum, kan återkomma till det senare.

Kl 00.15 kom jag hem, då hade jag gått omkring på stan i 3½ timme och försökt hitta hem i 5 (!) timmar! Med snabb kalkulering så hade jag bränt ca 2100 kcal. Fötterna var svulna och gjorde ont. Jag åt (en gång till) 2 st smalmackor och en näve popcorn, min mage såg extremt rolig ut när jag tittade mig i spegeln efteråt. Som ett Biaffrabarn, revbenen syntes men samtidigt så hade jag en liten "bulle" nere under naveln, skrattade lite åt min svullna mage. Jag vet juh att svullnaden går ner efter en stund.

 

Somnade in som en liten sessa och vaknade nu. Känner mig lite tråkig idag.. ska duscha nu och komma ut som en ny människa och berätta en skojig sak ;)


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits