Aldrig tjock igen

Ska gå på affären och köpa pepsi max och 7up light.

Det känns som att det kommer att gå bra att inte äta så mycket idag, känner inget sug, ingen hunger och har massor av energi. Fast det är inte så konstigt efter 2st super caps. Ingen vet att jag knaprar dem, eller jo såklart alla de tjejer som jag sambeställde dem med, men ingen irl. Såg Paulo Roberto när han skulle äta upp sig á la "super size me" och han pratade med en tjej som gick på ephedratabletter. Det framställdes som att de var farliga amfetaminpiller.. jag som godtrogen norrlänning som aldrig skulle röra narkotika, självklart att jag blev lite orolig, jag vill inte bli någon knäpp druggie. Men tjock, det har jag aldrig tänkt att bli igen.

 

Folk som lärt känna mig nu, tror inte på mig när jag säger att jag har varit tjock. Tänk när jag gick ut gymnasiet. Fy fan vad jag var fet! Jag brukar berätta om att "jag har varit mycket större än såhär" ifall de skulle få se något gammalt kort eller att vi träffar någon gammal kompis som utbrister "Åh vad smaaal du är! Du var ju rätt stor där ett tag" som en gammal klasskompis utbrast när jag träffade henne på köket för någon månad sen. Jag har aldrig tyckt om henne och jag kände mig för en gångs skull överlägsen henne, jag var smalare. Jag har kämpat så jäkla hårt för att bli såhär smal, fast än är det en bit kvar. Erkänner aldrig att jag har gått ner så mycket som jag har, ca 35 kilo skulle jag tro. Jag vågade aldrig väga mig när jag var size flodhäst XL.

 

Det första jag tittar på när jag ser ett kort på mig själv är "ser jag tjock ut?". Då spelar det inte alls så stor roll om jag blundar, gapar eller gör någon skum grimage. Bara jag inte ser fet ut.

Det första jag gör varje morgon är att kissa och titta mig i spegeln, syns revbenen om jag gör såhär? Bäckenbenen och nyckelbenen då? Bröstbenen syns så fint när man rör armarna upp och ner. Jag är absolut inte smal, inte smal som i modellsmal i alla fall. Inte så smal som jag önskar att jag vore. 44kg vill jag väga. Då är jag smal.

Efter att jag har tittat mig i spegeln så tar jag sc-piller och dricker kaffe. Så börjar varje dag.

 

Nu har jag varit utan mens sedan i början av februari iår. Det är över 5 månader, och ja, jag är lite stolt över det. Det nästan pirrar i magen när jag tänker på det, för jag vet inte om det är för att jag äter minipiller eller för att jag har gått ner i vikt. Jag hoppas på det sistnämnda men skyller alltid på minipillrena. Jag tror även att det är för att jag har gått ner, för jag hade ätit mina minipiller i ca 9 månader innan mensen försvann och efter 6 månader brukar kroppen ha anpassat sig.. men samtidigt så hoppas jag att min kropp inte tar skada om det är så. Jag vill juh kunna få barn i framtiden.

 

Nu har jag spänt fast mina tyngder på anklarna, så nu ska jag ut och bära hem tunga kassar med min räddning. Lightläsken.


Kommentarer:
Postat av: Babs

Jösses! 44 kg. Hur lång är du? 150 cm??

Postat av: Heavenlyangel

Hej tjejen!
Jag vill inte på något sätt vara elak mot dig.
Jag har själv varit kraftigt överviktig och vet hur det känns.
Trots det så blir jag så ledsen när jag läser det du skriver.
Jag har varit i dina skor, där du står idag och förlåt, men det är ett sjukligt beteende och du behöver hjälp innan du DÖR!!! Förstår du vad jag säger? Om du fortsätter, så kommer du att DÖ!!! Du kommer inte att få de där barnen, som du vill ha, för din mens har redan försvunnit p.g.a din viktnedgång. Det har inget med minipillrena att göra. Det är inte hälsosamt att en kvinna, som jag antar att du är, väger 44 kg. Min dotter som är 14 år väger 56 kg och hon är allt annat än tjock. Jag är 32 år och väger 65 kg till mina 167 och jag är inte heller tjock, vilket jag länge trodde. Mitt mål var 50 kg. Allt över det var hemskt och nu väger jag alltså 15 kg mer och mår hur bra som helst!! Tro det eller ej, men jag har varit som mest populär bland det manliga könet när jag har vägt ca. 70 kg!!! Visst kollar killar på modeller och somliga män vill ha en väldigt smal tjej, men flertalet som jag har träffat och pratat med föredrar en tjej som har bröst, höfter och rumpa och det kommer du inte att ha när du väger 44 kg!! Om då ingen man vill ha dig när du väger det, hur ska du då kunna få ett barn?
Återigen, så vill jag inte vara elak.. inte på något sätt, men snälla.. SÖK HJÄLP NU!!! Jag ger dig mina allra varmaste lyckönskningar och hoppas att du snart blir frisk och kan njuta av livet genom att må bra!
P.S Om du vill så får du gärna maila mig, för jag stöttar dig gärna! D.S

Kramar från "Heavenlyangel".

2005-07-16 @ 16:17:24
Postat av: En mamma

Goda mammaråd! Man blir inte framgångsrik av att fundera på bantning hela tiden. Gör något produktivt istället. Gå med i en förening av något slag istället. Eller gå en kurs. Jag är övertygad om att du är en älskvärd människa oberoende av din vikt. P.S. Drick vatten eller mjölk istället för de giftiga light dryckerna.
Kram

2005-07-17 @ 17:34:17
Postat av: Malin

kära nån. är du medveten om vilka grava ätstörningar du har? att inte få sin mens ska inte under några omständigheter uppfattas och ses på som något positivt? Mens är kroppens sätt att visa att den trivs och mår bra. Utebliven mens tyder bara på rejäl undernäringen.

och 44 kg, lilla gumman? vilka förebilder har du egentligen? gängliga 14-åringar eller riktiga kvinnor? Varför inte äta och träna, istället för att knappra bantningspiller och leva på dietcoke?

Jag vill inte verka elak, men du skulle må så himla mkt bättre om du tränade upp självkänslan och kunde trivas med dig själv, oavsett om du inte ser ut precis på det sättet du innerst inne skulle önska. På dig låter det som att du aldrig är nöjd, utan hela tiden ska bli lite smalare och gå ner litegrann i vikt? Fråga dig själv om det du behöver verkligen sitter i att bli smal - eller om du behöver kärlek, omtanke och bekräftelse istället. Jag hoppas att du inser hur illa däran du verkar va, för din egen skull.

Kramar.

2005-07-17 @ 22:13:12
URL: http://whoiam.blogg.se
Postat av: Sandrah

Shit alltså 44 kg är inte mycket, hur lång är du?
Och det där med att du förlorat mensen, jag tycker ist du ska hoppas på att det är pga minipillrena och inte att du gått ner i vikt. För det är livsviktigt för oss tjejer att ha våran mens kvar, annars bryts skelettet ner och du kommer inom några år ha ett skelett som en 70-80 årig gammal tant :/
Ta hand om dig.

2005-07-20 @ 11:42:08
URL: http://sandrah.blogg.se
Postat av: Ida

Jag blir också ledsen när jag läser vad du berättar. JAg har nämligen själv kännt exakt samma. JAg har aldrig varit tjock, men jag har själv tyckt att jag varit det. Jag kämpade några veckor med att inte äta någonting nästan och gick ned 4 kg. Sedan när jag gjort det började jag äta normalt igen och gick snabbt upp igen till mina 57 kg. Att hela tiden vara så fixerad vid sin vikt och hur smal eller tjock man är tär enormt. Jag vill inte verka elak eller provicerande, men jag vill verkligen att du börjar äta igen! Att din mens är borta är jättedåligt! (tro mig jag har två nära vänner som har anorexia). så snälla, du hjälper dig själv!

2008-03-13 @ 17:57:34
URL: http://www.idaka.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits