Vem bryr sig?

Jag tror att jag har tappat tron för medmänskligheten. Hur högt ska man gråta, skrika och förtvivlat be om hjälp för att någon ska bry sig?

 

Tog nattbussen hem. Kille runt 20 sätter sig på sätet brevid mig, "åh nej, låt mig bara vara ifred" hinner jag tänka innan han öppnar munnen. "Hej, vad heter du, vart ska du, hur gammal är du?" frågorna haglar från den alkoholstinkande gossen. Jag sitter med ansiktet vänt mot rutan och ger tydliga tecken om att jag inte vill prata, "25" ljuger jag. "Har du silikon?" jag tittar på honom, "Ja" killen vänder sig triumferande mot sina kompisar och skrattar. "Gå och sätt dig någonannanstans" säger jag ett flertal gånger medan han häcklar mig med frågor. "Du stinker av alkohol, jag tycker att det är äckligt, gå och sätt dig någon annanstans" ber jag igen.
"Du är inte 25, du ser ut som en tolvåring, du har inga tuttar" han skrattar ännu mer och jag sätter upp fötterna på sätet och trycker ut honom så att han ramlar ner i gången, ilskan väller fram och jag sparkar till honom ett par gånger, dumt gjort men..


Han flyger upp i ansiktet på mig och skriker "Vafan, du sparkar inte på mig", "Du kommer inte och säger något om mina tuttar eller dömer mitt utseende, jag sa: gå och sätt dig någon annanstans" skriker jag tillbaka. Han skriker ett tag till och hans kompisar säger åt honom att han ska sätta sig.

 

När han ska gå av så hånler han mot mig, jag ger ett leende tillbaka "du hånler inte mot mig" skriker han, jag pekar finger och killen knyter handen och slår sönder rutan framför mig. Glassplitter snöar över mig och killen försvinner.

Busschauffören ber att jag kommer fram "Jag vågar typ inte gå hem" säger jag. Jag börjar stilla gråta och är glad över att idioten inte fick se mig så.

 

Till historien hör att bussen är full av passagerare i alla åldrar, ingen sa något, ingen frågade om jag var okej, ingen brydde sig om mina tårar eller att han var så respektlös. Jag är en ung tjej, snäll men tar inte hur mycket skit som helst, kommer man åt rätta knappen (bla att prata om mitt utseende) så brister det, och då kunde han lika gärna sett ut som Mike Tyson och jag hade gjort samma sak.

 

Inte en jävel gjorde något.

Och det skulle inte förvåna mig om de tänkte "om hon är så kaxig tillbaka får hon skylla sig själv". Ungefär som när tjejer har korta kjolar och blir våldtagna. Eller historien om Markus som blev ihjälsparkad utanför Mc Donalds, när han kommenterat urinerande äckel. Jo, jag måste juh säga att jag hade ett uringat linne på mig, det kanske förringar vad han gjorde.

 

Varför sitter de där som nickedockor och gör ingenting. Näe, jag har fan tappat tron för empatin, den är utdöd bland dronten och den sabeltandade tigern. Tänk om det var er dotter.


Kommentarer:
Postat av: Becka

Du var himla modig som sparkade kräket! Nästa gång kanske han tänker sig för liite innan han ofredar en annan tjej. Jag hoppas att folk hade gripit in ifall han hade attackerat dig på allvar...

kramis

2008-05-22 @ 15:42:30

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits