Trött och sliten

Det känns som att jag inte har berättat någonting speciellt den senaste tiden. Jag tjatar på om min vikt, min ana, mitt kräks, min matnoja, frosseriattacker osv. Nu när jag är utan ephedra, jag går som i en dimma, är trött hela tiden och kan inte tänka klart. När jag äter minsta lilla så står min mage ut som om jag vore gravid och de närmsta timmarna går åt till att förbränna det jag ätit/tänka på hur äckligt det är och att jag aldrig mer ska äta. Under denna tid kan jag inte plugga, inte jobba ordentligt, jag sitter då vid datorn, går på promenad, pratar i telefonen eller tittar på tv. Massor av tid till ingen nytta alls.

Efter mitt fross igår så trodde jag att jag aldrig med skule kunna äta. Imorse ringde min bästa kompis från frosstaden, hon är här i Sthlm och vi bestämde träff. Fik. Fika. Äta.
Hon åt världens avokadogrejs med skagenröra och mojs. Jag unnade mig två kulor sorbet för att inte bli misstänkt. Mitt i allt börjar hon prata om anorexia, jag ville sjunka under jorden och hälsa på Mr Hot him self. Tråkigt nog är jag inte troende och alltså så finns inte denna röda gubbe med ascool svans.

Eftersom jag har kännt henne sedan klass 3, alltså i 13 år så vet hon ganska så mycket om mig. Alla mina viktupp- och nergångar är ganska svårt att dölja för ögat. Hon vet att jag har haft ätstörningar. Hon har frågat mig hur jag mår nu och jag ljuger, för min bästa vän. Eller egentligen, jag mår juh inte dåligt,så jag ljuger egentligen inte. Jag mår bara dåligt för att jag är ett fett äckelbarn.


Jag har ätit idag, det är så mycket olika så jag vet inte ens hur mycket. Mycket mer än vad jag ska och får äta. Inte konstigt att jag ser ut såhär. Ska försöka räkna upp allt;

Mangosorbet (2 kulor typ 112kcal), ca 3dl miniyoghurt (105kcal), 1dl lågkcalkräm (20kcal), 4 tuggor kyckling (50kcal), 3 skedar ris (70 kcal), 1 atkinsbar (140 kcal typ), en kellogs bar (84kcal), en sked lågkcalglass (40kcal), ½ varmkorv (80kcal), 1 persika (54kcal), 1 plommon (14kcal).
_____________
769 kcal

Fan, skulle aldrig ha räknat ut! Aaaah vad äckligt!

Kommentarer:
Postat av: Lindsay

Snälla, söta tjej, jag började gråta när jag läste din blogg. Det gör ont i mig när jag läser vad du utsätter din kropp för. Hade du varit här hos mig nu så hade jag velat ge dig en jättekram.
Av det jag kan se av dig på din presentationsbild så ser jag en söt och smal tjej. Snälla du, berätta för din bästa vän hur du mår! Hon är ju trots allt din bästa vän och hon tycker ju om dig för den du är och inte bara för hur du ser ut. Hon kanske kan hjälpa och stötta dig?! När du skriver om henne så skriver du att du inte mår dåligt, men tidigare i ditt inlägg så skriver du "jag går som i en dimma, är trött hela tiden och kan inte tänka klart", detta är för mig "att må dåligt". Jag tror, eller rättare sagt jag vet att skulle du börja äta bra och nyttig mat regelbundet så skulle du slippa "gå som i dimma osv" och slippa knapra en massa tabletter och frossa i mat och liknande. Om du börjar äta mat igen så vet jag att du kommer nå dina mål i livet, vad jag förstår så vill du ju skaffa barn och utbilda dig. Äter du ordentligt så kommer du att orka studera och utbilda dig till det du drömmer om. Du har ju lätt för att lära och är en intelligent tjej. Det sätt du använder nu leder bara till att du kommer bli sjuk. Kan du inte försöka kontakta en dietist (kanske på ett sjukhus i närheten av där du bor) hon/han kan hjälpa dig med vad du kan äta och hur du kan träna utan att du går upp i vikt??? Snälla du, förstör inte din ämnesomsättning mer! Försök att använda din tid, ditt liv, till något roligare än att bara tänka på fett och kalorier. Använd din tid till att umgås med dina vänner och att studera istället, det är mycket roligare.
Skickar en massa kramar till dig. Och lycka till med allt!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits