Tänk på vår framtid.

Jag hade nog ångest inatt, när jag skrev det där om Ana och att jag vill ha hjälp. Jag vill inte ha någon hjälp, jag vill vara ensam och ifred! Det var vägning imorse, 51.6 stod vågen på och jag kunde inte tro mina ögon- vätskedagarna hade lönat sig. Var tvungen att ställa mig på vågen igen och igen och igen. 51.6, 51.8, 52.0, 52.0- fy faan. 52 jäkla kilon! Hur kan man gå upp 0.4 på några sekunder? Eftersom så många frågat så kan jag juh nämna att jag är 165 cm. Jag är inte anorexismal, önsketanke.


Blev anti och satte i min fil med fullkonsflingor och sylt. 2 skålar! For till skolan och hade så mycket energi, jag pluggade och pluggade och allt gick in i huvudet, jag läste inte samma rad fem gånger utan att verkligen läsa, utan allt gick in. Jag vet att det är pga av maten.


Men jag kan ändå inte börja äta. Det går inte, jag vill inte och jag får inte. Åt igen när jag kom hem vid 20-tiden.. fil och flingor igen.. idag har jag ätit för en hel vecka. Tur att jag börjar tidigt imorrn, "hinner" inte äta.
Mitt kaffe är slut, men får ta en kopp på skolan om jag har råd, jag har 12 svenska riksdaler att spendera.
Jag har inte ens gått på en ordentlig promenad idag, inte ens gjort några magövningar. Magen är stor som en apelsinboll och valkarna hänger över varandra. Jag vill bara vara smal. Jag lovar att vara nöjd när jag väger 44, plus eller minus något kilo. Jag lovar att inte bli så sjuk att jag inte kan hantera och kontrollera min vikt. Jag måste köpa stacker.


Idag ringde en tjej angående mitt arbete, hon tackade ja!!! Helt sjukt kul. Kändis och allt :))
Dessutom upptäckte jag att det finns gulliga människor här i världen, folk som tror på andras ärlighet, och riskerar att förlora pengar för att de tror att det är det rätta. Det är dagens eldsjäl.



Angående höjt bensinpris- Västvärlden är så egoistiska, tänk om alla i Kina och Indien körde bil som vi gör. Det värsta är att det är på väg att bli så. Många av Asiens u-länder är på väg mot en ljusare framtid (vilket i sig är bra för dem), bättre välfärd, större investeringar, fler fabriker och högre utbildningar. Något som är så självklart hos oss är tecken på status där- bilen. Tänk på all koldioxid som släpps ut idag- och om 10år. Växthuseffekten påverkar oss redan, stormar, väderväxlingar, temperaturförändringar- tänk om 10år. Är bekvämligheten och statusen värt det?


Även om Bosse 50+ inte bryr sig så gör jag det. Jag ska leva i den här världen många år till, så ska mina barn och barnbarn också göra. Är det så att den äldre generationen (som huvudsakligen kör mer bil än vi unga) inte vet bättre, eller bryr de sig inte?


Amerikanerna orkar jag inte ens nämna, de är så stora och uppblåsta så av dem förväntar jag mig inte ett piss längre (någon som såg Bushs försvarstal angående Irak- vad har du där inne människa? Om du ens är en). Michael Moore for president  ; )


Det finns redan nu alternativa bränslekällor, om nu bensin är så dyrt så finns både etanol och väteceller. Okej att jag inte diggar EU så hårt, men deras CUTE-projekt (Clean Urban Transport for Europe) är dammit bra, för en gångs skull gör de något bra, haha. Nämen jag har mjuknat lite för EU faktiskt, inte så att jag är pro, men så att jag kan leva kvar i mitt fina Sverige trots att felaktiga beslut görs ;))
På tal om EU så vill de utväckla vindkraften, inte för att gå så djupt in i energifrågan (den är alldeles för stor för att ta upp alls den här tiden) men jag tycker att vi ska ha Danmark som förebild i denna fråga, hela 20% av Danmarks energi kommer ifrån vindkraften.  För övrigt anser jag (Kejsar Kato) att vi bör ha Norge som armkroksbroder/syster.


Haha nu låter det som att jag är världens hippie, näe jag vill bara leva och få andas frisk luft.

Kommentarer:
Postat av: Mixi

Hej!
Jag tror inte att du behöver tänka på dig själv som du gör! Jag är övertygad om att du är jättefin som du är! Jag har oxå fel självbild på många sätt, stacker har även ingått i min kostcirkel. Men det bästa är att äta ordentligt men nyttigt och motionera. Jag har förstått det men försöker fortfarande för att leva så. Tyck tillräckligt mycket om dig själv för att förstå att du förtjänar att må bra på ett sunt sätt! Ta hand om dig!

2005-08-25 @ 01:21:10

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits