Stora Skrållan och jag.

Tjock

 

Nu nätspinkar jag igen.

Den här gången nätspinkar jag på kraftiga och överviktiga kvinnor. Fungerar som reversed thinspiration för mig som på ana-språk betyder inspiration=jag ska bli smalast. Jag blir så facinerad av dessa kvinnor, hur tänker de, vad gör de om dagarna, vilka umgås de med, vad äter de? Det sistnämnda förblir ett mysterium, för stora tjejer vill inte berätta vad de väger och definitivt inte vad de äter. Undra hur många kcal de äter i snitt per dag- jag ligger på strax över 100kcal idag. Ett äpple och en rågrut, vad skulle dessa kvinnor säga om jag satte fram ett äpple och en rågrut och sa "ja detta är dagens ranson". Jag för 3 år sen skulle undra vart resten var, fast jag har aldrig varit så stor som de här kvinnorna.

 

Jag tycker inte om när folk gör sig lustig över andra, speciellt inte överviktiga människor, så det är absolut inte vad jag gör. Jag tycker inte att de är äckliga och jag skulle inte rynka på näsan om de satte sig brevid mig på bussen- tvärtom. Jag skulle tvärgilla det, jag facineras, inspireras och tycker att de nästan är som sagofigurer. Många stora kvinnor är vackra, så vackra att det nästan gör ont när jag ser på dem.. tappar andan. Orden tjock, fet, fetto använder jag inte, mullig, krafitig, stor är okej, jag vet att många stora kvinnor säger "kalla mig fet- för det är det jag är", jag tycker att det är hemskt. Hur ser de på sig själva, "kalla mig dum för det är det jag är" skulle alla svårlärda säga så?

 

Alla dessa tjejer har olika historier, annorlunda böjelser, vissa är semmelmänniskor och andra är beroende av djungelvrål, de har pojkvänner, familj och jobbarkompisar precis som alla andra, och det gör att historien aldrig tar slut. Boken Tjock borde aldrig ha haft ett slut. Tänk att få äta en mc feast och co klockan 23, ta en nattmacka, en kexchoklad eller ta för sig av tacobuffén på personalfesten, tänk! De kan få äta för mig också.

 

 

Hade tänkt visa lite av det en av tjejerna skrivit, men så såg jag att hon känner en tjej som jag känner och tog bort citatet.

Men jag undrar om hon är lika fåfäng, viktkontrollerande, kaffeberoende, svartsjuk och tvärkall som jag är. Undra om hon skulle vilja göra saker men känner sig hämmad pga sin vikt, eller om hon stänger in sig på sitt rum och äter american cookies och kräks som en katt med jämna mellanrum. Undra om hon egentligen är som jag, fast tvärtom.

Ser att hon knaprar stacker, jag sc. Åt stacker förut, men sc är bättre fettförbrännare men stacker mer hungerdämpande. Kombon är oslagbar. Måste köpa mer stacker när jag får pengar.

 

Grädden på moset är att se bilderna på tjejerna. De har husdjur som heter "gosan", jobbiga grannar, bevakande familjer som är oroliga över deras hälsa, de sjunger i band, gillar att dansa i kortkorta minikjolar ute, dricker lightläsk och vill sluta röka. Som alla andra, och det finns bilder. Bildbevis på att de går på stranden, de har bikini och sitter med en glass i handen och bryr sig inte om att det finns valkar. De ler och är glada och äter glass, inte unnar sig isglass (endast de med 50kcal) någon gång i månaden utan härlig fluffig gräddglass med chokladöverdrag och strösseltopping.

 

Men jag skulle inte ge upp mitt liv för allt det där. All den bekräftelse jag får från olika håll mättar min kurrande mage.

 

"Åh, vad sööt du är, jag vill också vara söt"- en kompis kompis när jag träffade henne för första gången.

"Du är så het, men så svår" -en kille som jag dejtade, men tappade intresset för.

"Du är det fräschaste jag har sett" -kille som jag gick förbi på krogen, jag bara log.

"Hälsa din kompis att hon är jävligt fin" -sagt till min kompis när jag inte ville stanna.

"De är oroliga för att du, en snygg tjej, ska sno deras tjejer" -D om hennes pojkvän och våra kompisar.

 

Jag önskar bara att jag var så fin som de säger, att jag har den kroppen de tror jag har. Såg en tjej med fin vältränad mage på krogen och sa till magnus "åh, kolla magen", "ska du säga" svarar han. Hur kan han säga så? Han har inte sett mig när jag sitter naken och valkarna väller över, mina bristningar, mitt ärr på naveln. Han vet inte hur fult det är.


Hon- tjejen, kanske ska ge henne ett nick för hon lär bli ett återkommande ämne i min blogg, säger att hon började gråta när hon inte gillade den nya yoghurtsmaken hon köpt. Jag gillar allt. Allt som har med mat att göra tycker jag om, det finns få undantag som kåldomlar och jansons frestelse, men allt annat, allt som är ätbart- det är mums. Visst jag säger ofta att jag inte tycker om, men det är feta, fina, vita lögner.

Ska kalla henne Skrållan, som dockan och den lilla busiga tjejen i vi på saltkråkan .

 

 

Nu är klockan mycket, jag borde sova. Har inga planer för imorrn kväll :( Men idag frågade Anna- en tjej från frosstaden som jag träffade ute i lör om jag ville följa med henne på fest nu på lör *glad*

Jag ska bli smalast.

 


Kommentarer:
Postat av: Anna

100 kcal per dag? Jag vet inte, men det låter som att din syn på mat inte är den sundaste. Självsvält har aldrig varit ett bra sätt att bli "smalast" på.. Varför inte prova träning och bra mat?

2005-08-12 @ 04:24:12

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits