Elia-Nätspinkaren

Det slog mig nu att jag är en nätspinkare. En riktigt ettrig liten nätspinkare.

Spinka gjorde alla när de var små, de flesta växer ifrån denna form av underhållning men för en liten del av folket så utvecklas detta med åldern. Att spinka är såklart att titta på någon som inte vet om det, det låter lite pereverst, rentav som en rolig fetisch, hihi.

 

En nätspinkare är en som tittar på folk på nätet då (ganska uppenbart eller ;)), men främst inte på bilder, utan mer tittar på personen bakom. De som har dagböcker, alla sina vänner och flick/pojkvänner helt öppet på någon community facinerar mig. Speciellt de som har något emot sig eller är duktiga på att uttrycka sig. Nu såg jag ett par där mannen var 23 och kvinnan 43, det var mycket roligt att läsa om hur de hade träffats och att han ansåg sig "pappa" till hennes 12-13åriga barn. Absolut inget nagativt, tvärtom. Jag tror att man blir en bättre människokännare och mindre fördomsfull när man läser historien bakom.

 

Ibland stannar jag till och undrar hur en helt främmande människa kan både påverka och förbluffa mig så som dessa människor gör. Jag läser deras dagbok och följer dem genom deras kamp mot övervikt/anorexia/fördomar/sjukdomar/sig själva.. Ni är jäkla tuffa människor, det ska ni veta :D

Aja nu är det True Calling- hon är söt ;)


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits